Loading...
//Cloud telefonie
Cloud telefonie2019-08-01T09:25:06+02:00

Veilig. Flexibel. Opschaalbaar.

Cloud telefonie is al lang meer dan alleen bellen. Onze telefonie-oplossingen (Swyx en 3CX) combineren alle vormen van bedrijfscommunicatie tot één platform. Mét een gebruiksvriendelijke interface die makkelijk te bedienen is. Met onze oplossingen kun je onderling chatten, je status delen met collega’s, je telefonie met Outlook integreren, vanuit elke toepassing bellen en gesprekken opnemen. En dat is nog niet alles. Een OZMO-gebruiker heeft privileges, wij vinden het namelijk belangrijk dat onze klanten elke dag tevreden zijn. Benieuwd naar wat jouw bedrijf uit onze telefonie-oplossingen kan halen? Neem contact met ons op en wij denken graag met je mee.

Swyx-logo
3cx-logo

Cloud telefonie (ook wel VoIP genoemd) is een betrouwbare manier om te bellen via dataverbindingen. Dit houdt in dat er geen gebruik wordt gemaakt van een analoge telefoonlijn of ISDN – maar dat je belt via het internet. Cloud telefonie heeft een aantal grote voordelen, waaronder flexibiliteit, kostenbesparingen en integratiemogelijkheden.

Cloud telefonie: geschikt voor nu en de toekomst

Met cloud telefonie van OZMO heb je niet langer een telefooncentrale op locatie nodig. Je belt via een internetverbinding en maakt gebruik van een virtuele telefooncentrale, die in een van onze goedbeveiligde datacenters staat. Zo ben je altijd up-to-date en heb je geen onderhoudskosten- en werkzaamheden meer. En je hoeft niet te investeren in hardware, onderhoud en zit ook niet meer met onverwachte kosten.

Meer functionaliteiten en lagere kosten

Cloud telefonie­ oplossingen bieden onbegrensde mogelijkheden in functionaliteiten, zoals: beschikbaarheidsoverzicht, wachtmuziek, keuzemenu, groepsgesprekken, automatisch doorschakelen naar collega’s, bereikbaarheidsrapportage, meeluisteren, belgroepen, adresboek, openingstijden aanpassen en gespreksopname. Met een handige app op je smartphone regel je snel en makkelijk hoe en wanneer je bereikbaar bent.

Bovendien hebben technologische ontwikkelingen ervoor gezorgd dat er naast cloud telefonie veel meer mogelijk is, zoals cloud telefonie koppelen met een CRM- of ERP-systeem, of uitbreiden met een add-on.

Ronald

“Met een kortstondige test onderzoeken we de bandbreedte, de beschikbaarheid en het pakketverlies wanneer er data wordt binnengehaald en verzonden. Zo krijgen wij meer inzicht in de huidige internetverbinding en kunnen wij de kwaliteit van cloud telefonie beoordelen. Wees gerust, in veel gevallen komt de huidige verbinding met vlag en wimpel door de test heen.”

Ronald Klijsen, Technical support manager bij OZMO

Hosted cloud telefonie

De telefooncentrale waar de telefoongesprekken worden verwerkt, staat in de meeste gevallen in een datacenter; dit heet “hosted telefonie”. Zo hoef je niet meer te investeren in een eigen telefooncentrale, maar krijg je bij ons een beveiligde private cloud omgeving in één van OZMO’s datacenters in Nederland. Hierdoor kun je als bedrijf voordeliger bellen via het internet en word je voorzien van alle functionaliteiten die je van een moderne telefooncentrale mag verwachten.

Je kunt er natuurlijk ook voor kiezen om de telefooncentrale wel op eigen locatie te houden, door gebruik te maken van SIP trunks. Wij leveren zelfs internationale SIP trunks!

Cloud telefonie op je eigen internetverbinding

Cloud telefonie wordt omarmd in de zakelijke markt vanwege de flexibiliteit, de lage kosten en de uitgebreide mogelijkheden die het biedt. Voordat cloud telefonie wordt aangesloten, onderzoeken technische experts van OZMO eerst de stabiliteit van de internetverbinding.

Met OZMO’s oplossing maken we een grote stap voorwaarts wat betreft techniek en realiseren we een dienst die niet alleen betrouwbaarder is, maar ook nog eens aanzienlijke kostenbesparing (20%) met zich meebrengt. Kortom: een betere oplossingen tegen lagere kosten

Martijn van Son, Fransen Gerrits

De oplossing van OZMO maakt het voor ons mogelijk om de telefonie zo efficiënt mogelijk in te richten op afdelings- en groepsniveau. In combinatie met de Klant Contact Center toepassing (iQueue) is onze bereikbaarheid toegenomen. Naast de techniek en dienstverlening zijn we ook tevreden over de organisatie erachter. OZMO denkt mee en blijft in gesprek over alle onderwerpen die spelen. Dat is prettig samenwerken. Bovendien biedt onze hosted oplossing de hoogst denkbare continuïteit voor de bereikbaarheid van de Martin Schilder Groep.

Erwin Zoet, Martin Schilder

De integratie op maat met ons CRM-systeem zorgt ervoor dat alle benodigde informatie meteen in beeld komt en voorkomt dat klanten zichzelf meerdere keren moeten introduceren in de relatief korte periode waarin wij intensief contact met hen hebben. De klantherkenning maakt ieder gesprek vanaf de eerste seconde persoonlijk.

Jeroen Stoop, Makelaarsland

Een technisch medewerker van OZMO heeft ter voorbereiding alles geïnstalleerd. Dit voorwerk is vooral aan het einde van de middag en in de avond gedaan. De volgende dag is de lijn op ons kantoor in Enschede omgezet en konden we direct via het nieuwe telefoniesysteem bellen. We zijn geen moment onbereikbaar geweest. Bovendien betalen we per maand ongeveer 30 procent minder, dat is echt een forse besparing.

Wouter Tijhuis, Snelder Zijlstra Makelaars
logo-ooms

OZMO cloud communications biedt een zeer gebruiksvriendelijke telefonie oplossing, die vooral z’n waarde bewijst voor organisaties met meerdere vestigingen en met medewerkers die zowel binnen als buiten werken. Ik ben blij dat wij voor deze innovatieve oplossing hebben gekozen. Het heeft onze manier van werken zeker veranderd: contacten komen veel sneller en efficiënter, met één muisklik, tot stand en dat zorgt voor tijdwinst. Die extra tijd kunnen wij aan onze klanten besteden!

Eric van Veen, Ooms Makelaars
logo-potjonker

Sinds voorjaar 2015 werken wij met de Swyx hosted telefonieoplossing van OZMO. Door een koppeling van Swyx met BaseNet hebben wij direct inzicht in de gegevens van relaties die bellen, kunnen wij met een druk op de knop de relatie bellen en direct een verslag maken van het gesprek. Naast bevordering van de efficiency heeft de telefonieoplossing van Ozmo ons ook een verlaging van de telefoniekosten opgeleverd. OZMO staat net zoals wij voor kwaliteit, korte lijnen en goede service.

Ellen Bol - Van der Mije, Pot Jonker Advocaten
logo-goedwonen

We hebben voor OZMO gekozen vanwege de flexibele inrichtingsmogelijkheden, de efficiency bevordering (slimme doorschakelingen e.d.), de goede monitoring, de beschikbaarheid van managementinformatie en niet onbelangrijk de reductie van de telefoonkosten. Andere voordelen van OZMO zijn, de mogelijkheid om via de centrale op verschillende werkplekken (ook thuis) te kunnen bellen en de mogelijkheid om je mobiele telefoon te gebruiken met de software. Dit alles voor een hele scherpe prijs.

Ton Moors, Goed Wonen Gemert
logo-canon

We hadden een verouderde telefooncentrale, die niet meer naar behoren functioneerde en niet mee kon met de groei en wensen van de organisatie. Nu met OZMO hebben we de flexibiliteit en de capaciteit om uit te breiden en de nieuwe locaties snel aan te sluiten. Een bijkomend voordeel is het gebruiksgemak, want iedereen heeft het snel onder de knie. Ook de mogelijkheid om nieuwe communicatie oplossingen te integreren biedt ons in de toekomst grote voordelen.

Sabine van Gennip, Canon Business Center

De voordelen van cloud telefonie

Met cloud telefonie voorkom je onnodig doorverbinden van gesprekken die niet voor jou bedoeld zijn. Maar er is meer. We hebben alle voordelen van cloud telefonie nog een keer op een rijtje gezet in een overzichtelijk whitepaper. Je kunt het gratis downloaden.

Download het whitepaper
9 redenen om te kiezen voor cloud telefonie boek

Veelgestelde vragen over cloud telefonie

Kan ik mijn eigen apparatuur behouden als ik overstap naar VoIP?2019-03-07T12:17:49+02:00

Bij OZMO vinden wij het belangrijk om eerst te inventariseren welke apparatuur er staat en of deze kan worden hergebruikt. Na deze inventarisatie kunnen wij aangeven welke apparatuur kan worden behouden en welke moet worden vervangen. Wij doen er dus alles aan om de door jullie vertrouwde apparatuur te behouden, we willen onze klanten tenslotte niet op zadelen met onnodige kosten. Wanneer de apparatuur moet worden vervangen, wordt deze aangesloten door onze implementatie consultant Ronald. Ondertussen geeft hij een uitgebreide uitleg over hoe het werkt en de functionaliteiten. Zo weten wij zeker dat onze nieuwe klanten overweg kunnen met de nieuwe apparatuur.

Is bellen via internet gevaarlijker dan ISDN?2019-03-07T12:16:00+02:00

Een gevaar van bellen over internet is dat de lijn afgetapt kan worden. Hiermee krijgen kwaadwillende toegang tot jouw telefoongesprekken, waardoor bedrijfsgevoelige informatie op straat kunnen komen te liggen. Dit is niet mogelijk bij het bellen met VoIP van OZMO, omdat de lijn goed beveiligd wordt.

Of je nou belt met VoIP of ISDN, als persoon of bedrijf kan je door wangiri fraude* een metershoge telefoonrekening van gebelde telefoonnummers waar je niks van weet ontvangen. OZMO houdt dit nauwlettend in de gaten en voorkomt deze fraude door een blokkade op te leggen bij verdachte activiteiten.

Er zijn legio aan maatregelen die OZMO als kwalitatieve en innovatieve provider neemt. Zo is de VoIP-server goed beveiligd, staat hij achter een firewall en zijn de gateways beveiligd. je wordt met OZMO verbonden middels een beveiligde IP-Sec of IP-VPN verbinding. Wij zorgen er als team voor dat de servers en verbindingen van jouw organisatie 24/7 gemonitord worden. Op die manier kunnen wij snel acteren bij eventuele calamiteiten.

*Ook wel bekend als het omleiden van een telefoonlijn waarmee vervolgens peperdure nummers worden gebeld.

Kan ik nog wel bellen of gebeld worden bij een internetstoring?2019-03-07T12:14:04+02:00

Geen zorgen, op zulke momenten (internet of elektriciteit storing bij VoIP) worden binnenkomende gesprekken doorgezet naar een mobiele telefoon of andere locatie. Zo blijf je als bedrijf ondanks de storing telefonisch bereikbaar voor je klanten, leveranciers en medewerkers. Kort gezegd: je bent gewoon bereikbaar met internet of elektriciteit storing bij VoIP.

Is VoIP enkel bruikbaar op een PC of laptop?2019-03-07T12:12:07+02:00

Met VoIP bellen wordt er vaak gedacht dat je alleen vanaf een PC of laptop kan bellen. Niks is minder waar. Zo kan je het internetsignaal naar een vast telefoontoestel laten lopen. En last but not least: je kan met vast-mobiel integratie je directe zakelijke vaste nummer koppelen aan je mobiel, zodat je ook buiten kantoor bereikbaar bent op je vaste nummer. Met VoIP van OZMO ben je overal en altijd bereikbaar, op je mobiel, pc of laptop. Waar je ook bent. Op kantoor, thuis, in dat leuke koffietentje om de hoek en zelfs in het buitenland.

Hoelang duurt het overstappen naar VoIP?2019-03-07T12:11:01+02:00

Vaak hebben mensen het idee dat je bij het overstappen van ISDN naar VoIP tijdelijk onbereikbaar raakt. Het klinkt wellicht ook intimiderend: de hele telefonische infrastructuur op z’n kop. We kunnen je geruststellen dat dit hartstikke mee valt. Het is simpelweg plug & play en daarna worden alle instellingen helemaal naar wens ingesteld.

Onze monteurs installeren de nieuwe apparatuur en bekabeling. Dit gebeurt allemaal naast je huidige telefonie. Op het moment dat de monteur klaar is met de installatie wordt de knop omgezet en is jouw bedrijf meteen telefonisch bereikbaar via VoIP, zonder dat je ook maar even telefonisch onbereikbaar bent geweest.

Kan ik ook gebruik maken van mijn eigen telefooncentrale?2019-03-07T12:09:57+02:00

Dat kan! Zo’n verbinding noemen we een SIP trunk. Hierdoor kun je bellen met je eigen VoIP centrale. De SIP trunk van OZMO zorgt er vervolgens voor dat jouw telefooncentrale verbinding maakt met ons netwerk. Zo creëer je een eigen VoIP telefooncentrale! ISDN lijnen kun je opzeggen, want je maakt gebruik van onze voordelige tarieven.

Kan ik mijn nummers behouden?2019-03-07T12:03:24+02:00

Uiteraard bieden we de mogelijkheid om huidige telefoonnummers en nummerblokken te behouden en mee te verhuizen, maar je kunt ook nieuwe nummers aanvragen. Wij kunnen elk telefoonnummer van elke provider overnemen. Het porteren hiervan duurt tussen de 5 en 10 werkdagen.

Ben ik bij het overstappen naar cloud telefonie onbereikbaar?2019-03-07T12:01:52+02:00

Nee, bij het overstappen naar VoIP ben je geen moment onbereikbaar. OZMO’s specialisten porteren op afroep, wat voor jou inhoudt dat je geen enkele seconde onbereikbaar bent. Onze monteurs installeren de nieuwe apparatuur en bekabeling. Dit gebeurt allemaal naast het huidige (ISDN)-systeem. Op het moment dat de monteur klaar is met de installatie wordt de knop omgezet en is jouw bedrijf meteen telefonisch bereikbaar via VoIP. OZMO voorziet je hierin zonder extra montage en installatie kosten.

Staat je vraag er niet tussen?

Je kunt ons bellen of mailen. Heb je liever dat we jou terugbellen? Laat hieronder dan je gegevens achter en we bellen je zo snel mogelijk terug.

Lees onze blogs

  • cloud telefonie

Hoe cloud telefonie bedrijven gaat redden

5% van de bedrijven gaat in de eerste vijf jaar ten onder en 80% redt het niet tot tien jaar. Harde cijfers, maar er zijn een aantal duidelijke redenen waarom veel bedrijven hun hoofd niet [...]

  • bluetooth-headset-veilig

Is een Bluetooth headset veilig?

Bluetooth headsets zijn er inmiddels zo'n tien jaar, maar toch zijn veel mensen nog terughoudend in het gebruik ervan. Het heeft misschien te maken met er niet willen uitzien als in een sciencefiction film, maar [...]

  • stroomuitval-bij-voip

VoIP: wat gebeurt er bij stroomuitval?

Stroomuitval: het blijft een gevreesd onderwerp. Als je een liefhebber bent van traditionele telefonie zul je met weemoed terugdenken aan de tijd van PSTN. Die oude centrales waren net zo betrouwbaar als een Volvo. Maar [...]