Cloud telefonie voor de makelaardij2019-07-03T10:41:11+02:00

Altijd & overal bereikbaar

Met cloud telefonie van OZMO

Als makelaar zit je nooit lang op dezelfde plek. Of je nu een bezichtiging, taxatie of een lange autorit hebt: je wilt geen enkel telefoontje missen. Dankzij OZMO’s cloud telefonie oplossing voor de makelaardij, ben jij altijd en overal bereikbaar. En het is eenvoudig te integreren met Realworks, waardoor je klanttevredenheid ook nog eens een stuk vooruit zal gaan!

Download de brochure
Makelaarsland_logo

“Onze medewerkers waren direct verkocht. Nooit meer terug naar de oude situatie dus!”

Jeroen Stoop, Makelaarsland

Geen communicatiegrenzen meer

Met de oplossing van OZMO ben je waar je maar wilt bereikbaar voor je klanten. Heb je in het weekend een Open Huizen Dag? Dan pas je de openingstijden van je telefooncentrale snel aan via de bijbehorende portal.

Veelgestelde vragen over cloud telefonie

Kan ik mijn eigen apparatuur behouden als ik overstap naar VoIP?2019-03-07T12:17:49+02:00

Bij OZMO vinden wij het belangrijk om eerst te inventariseren welke apparatuur er staat en of deze kan worden hergebruikt. Na deze inventarisatie kunnen wij aangeven welke apparatuur kan worden behouden en welke moet worden vervangen. Wij doen er dus alles aan om de door jullie vertrouwde apparatuur te behouden, we willen onze klanten tenslotte niet op zadelen met onnodige kosten. Wanneer de apparatuur moet worden vervangen, wordt deze aangesloten door onze implementatie consultant Ronald. Ondertussen geeft hij een uitgebreide uitleg over hoe het werkt en de functionaliteiten. Zo weten wij zeker dat onze nieuwe klanten overweg kunnen met de nieuwe apparatuur.

Is bellen via internet gevaarlijker dan ISDN?2019-03-07T12:16:00+02:00

Een gevaar van bellen over internet is dat de lijn afgetapt kan worden. Hiermee krijgen kwaadwillende toegang tot jouw telefoongesprekken, waardoor bedrijfsgevoelige informatie op straat kunnen komen te liggen. Dit is niet mogelijk bij het bellen met VoIP van OZMO, omdat de lijn goed beveiligd wordt.

Of je nou belt met VoIP of ISDN, als persoon of bedrijf kan je door wangiri fraude* een metershoge telefoonrekening van gebelde telefoonnummers waar je niks van weet ontvangen. OZMO houdt dit nauwlettend in de gaten en voorkomt deze fraude door een blokkade op te leggen bij verdachte activiteiten.

Er zijn legio aan maatregelen die OZMO als kwalitatieve en innovatieve provider neemt. Zo is de VoIP-server goed beveiligd, staat hij achter een firewall en zijn de gateways beveiligd. je wordt met OZMO verbonden middels een beveiligde IP-Sec of IP-VPN verbinding. Wij zorgen er als team voor dat de servers en verbindingen van jouw organisatie 24/7 gemonitord worden. Op die manier kunnen wij snel acteren bij eventuele calamiteiten.

*Ook wel bekend als het omleiden van een telefoonlijn waarmee vervolgens peperdure nummers worden gebeld.

Kan ik nog wel bellen of gebeld worden bij een internetstoring?2019-03-07T12:14:04+02:00

Geen zorgen, op zulke momenten (internet of elektriciteit storing bij VoIP) worden binnenkomende gesprekken doorgezet naar een mobiele telefoon of andere locatie. Zo blijf je als bedrijf ondanks de storing telefonisch bereikbaar voor je klanten, leveranciers en medewerkers. Kort gezegd: je bent gewoon bereikbaar met internet of elektriciteit storing bij VoIP.

Is VoIP enkel bruikbaar op een PC of laptop?2019-03-07T12:12:07+02:00

Met VoIP bellen wordt er vaak gedacht dat je alleen vanaf een PC of laptop kan bellen. Niks is minder waar. Zo kan je het internetsignaal naar een vast telefoontoestel laten lopen. En last but not least: je kan met vast-mobiel integratie je directe zakelijke vaste nummer koppelen aan je mobiel, zodat je ook buiten kantoor bereikbaar bent op je vaste nummer. Met VoIP van OZMO ben je overal en altijd bereikbaar, op je mobiel, pc of laptop. Waar je ook bent. Op kantoor, thuis, in dat leuke koffietentje om de hoek en zelfs in het buitenland.

Hoelang duurt het overstappen naar VoIP?2019-03-07T12:11:01+02:00

Vaak hebben mensen het idee dat je bij het overstappen van ISDN naar VoIP tijdelijk onbereikbaar raakt. Het klinkt wellicht ook intimiderend: de hele telefonische infrastructuur op z’n kop. We kunnen je geruststellen dat dit hartstikke mee valt. Het is simpelweg plug & play en daarna worden alle instellingen helemaal naar wens ingesteld.

Onze monteurs installeren de nieuwe apparatuur en bekabeling. Dit gebeurt allemaal naast je huidige telefonie. Op het moment dat de monteur klaar is met de installatie wordt de knop omgezet en is jouw bedrijf meteen telefonisch bereikbaar via VoIP, zonder dat je ook maar even telefonisch onbereikbaar bent geweest.

Kan ik ook gebruik maken van mijn eigen telefooncentrale?2019-03-07T12:09:57+02:00

Dat kan! Zo’n verbinding noemen we een SIP trunk. Hierdoor kun je bellen met je eigen VoIP centrale. De SIP trunk van OZMO zorgt er vervolgens voor dat jouw telefooncentrale verbinding maakt met ons netwerk. Zo creëer je een eigen VoIP telefooncentrale! ISDN lijnen kun je opzeggen, want je maakt gebruik van onze voordelige tarieven.

Kan ik mijn nummers behouden?2019-03-07T12:03:24+02:00

Uiteraard bieden we de mogelijkheid om huidige telefoonnummers en nummerblokken te behouden en mee te verhuizen, maar je kunt ook nieuwe nummers aanvragen. Wij kunnen elk telefoonnummer van elke provider overnemen. Het porteren hiervan duurt tussen de 5 en 10 werkdagen.

Ben ik bij het overstappen naar cloud telefonie onbereikbaar?2019-03-07T12:01:52+02:00

Nee, bij het overstappen naar VoIP ben je geen moment onbereikbaar. OZMO’s specialisten porteren op afroep, wat voor jou inhoudt dat je geen enkele seconde onbereikbaar bent. Onze monteurs installeren de nieuwe apparatuur en bekabeling. Dit gebeurt allemaal naast het huidige (ISDN)-systeem. Op het moment dat de monteur klaar is met de installatie wordt de knop omgezet en is jouw bedrijf meteen telefonisch bereikbaar via VoIP. OZMO voorziet je hierin zonder extra montage en installatie kosten.

Deze makelaars gingen je al voor

Snelderzijlstra_logo

“We zijn geen moment onbereikbaar geweest. Het voorwerk werd voornamelijk in het einde van de middag en begin van de avond gedaan. De dag erna werd de lijn omgezet en kon het nieuwe telefoniesysteem direct gebruikt worden. Enkele dagen later zijn ook onze andere vestigingen overgeschakeld.”

Wouter Tijhuis, Snelder - Zijlstra Makelaars
Benieuwd hoe Snelder Zijlstra profiteert van cloud telefonie? Lees hier de hele klantcase

Integreer met Realworks

Wij weten hoe belangrijk het is om meteen te weten met wie je te maken hebt. Daarom ontwikkelden we een koppeling met Realworks. Bij een inkomende oproep komt meteen de juiste klantkaart in beeld, zodat je niet langer op zoek hoeft naar gegevens. En je kunt direct bellen vanuit Realworks, hoe makkelijk is dat?

Realworks-brochure-download

Meer weten? Neem contact met ons op

Wij vertellen je graag alles over cloud telefonie voor de Makelaardij en onze Realworks-koppeling.