Home/Laatste nieuws/OZMO nieuws/Nieuw: 3CX gebruikershandleiding

Nieuw: 3CX gebruikershandleiding

Door |2019-06-13T11:11:56+02:00juni 13th, 2019|Laatste nieuws, OZMO nieuws|Reacties uitgeschakeld voor Nieuw: 3CX gebruikershandleiding

Een nieuw telefoniesysteem kan soms wat onwennig zijn. Misschien kun je bepaalde functies niet goed vinden of ben je even vergeten hoe iets ook alweer zat. Om het gebruikersgemak van 3CX te verhogen hebben we een 3CX gebruikershandleiding ontwikkeld. Zo krijgt iedereen een vliegende start.

3CX is ontwikkeld met het oog op gemak. Maar hoe fijn het systeem ook in gebruik is, een eerste zetje in de goede richting kan nooit kwaad. In de 3CX gebruikers handleiding vind je een aantal beknopte tips over een eerste start met 3CX. Zo lees je onder andere hoe je de apps gebruikt, hoe je doorverbindt, hoe je een gesprek opzet, hoe je een conferencecall inplant en hoe je de applicaties op desktops gebruikt.

3CX gebruikershandleiding als handig naslagwerk

De 3CX gebruikershandleiding is bedoeld als steuntje in de rug en vliegende start. Voor beheerders is de pagina een handige bron om op terug te vallen wanneer gebruikers eenvoudige vragen hebben.

Gebruikers lezen hoe zij het volgende kunnen doen:

  • Bellen, gebeld worden en doorverbinden
  • Status beheren
  • Chat starten
  • De Click2Call-extensie gebruiken
  • Een voicemailbegroeting instellen
  • Voicemails beluisteren
  • Een webconferentie opzetten

Mocht je een vraag hebben waar je wat meer mee in de diepte gaat, dan kun je op de website van 3CX het antwoord op complexere vragen vinden.

Ga naar de 3CX gebruikershandleiding

Nog even over 3CX

De cloud telefonie oplossing 3CX wordt op dit moment door meer dan 30.000 bedrijven wereldwijd gebruikt. En dat is niet voor niets. 3CX wordt geroemd om zijn handige en innovatieve toepassingen. Met 3CX is de installatie, het beheer en het onderhoud van je telefoonsysteem zó eenvoudig, dat je het zelf kunt doen. Kies voor een lokale installatie op een computer of server of voor installatie in de cloud.

3CX gebruikershandleiding

Door |2019-07-30T11:20:14+02:00juni 13th, 2019|Reacties uitgeschakeld voor 3CX gebruikershandleiding

Snel van start met 3CX

Een gebruikershandleiding

Een eerste start met een nieuw telefoniesysteem kan wat onwennig zijn. Misschien kun je bepaalde functies niet vinden of ben je niet helemaal zeker over hoe iets werkt. Geen nood, in deze handleiding hebben we alles opgenomen wat jou verzekerd van een vliegende start. En kom je er niet uit, dan mag je natuurlijk altijd bellen.

De 3CX webclient: jouw communicatiedashboard

Aanmelden

  • Je vindt je aanmeldgegevens in de welkomstmail van 3CX.

  • Ga naar je webclient (https://jouwbedrijf.3cx.com/webclient/).

  • Meld je aan met je extensie en wachtwoord.

3CX-handleiding-inloggen
3CX-handleiding-bellen

Bellen, gebeld worden & doorverbinden

  • Klik op een extensie of voer een naam/nummer in het zoekveld in om te bellen.

  • Klik het telefoon icoon om een gesprek te starten via je smartphone, bureautoestel of de webclient.

  • Verbind gesprekken door via “Doorverbinden” of “Aangek. Doorverbinden” en kies de naam of extensie.

    • Koud doorverbinden? Klik op “Doorverbinden” en verbreek de verbinding
    • Warm doorverbinden? Kondig het gesprek aan en klik op “Doorverbinden”

Je status beheren

  • Klik op het drop down menu naast je avatar om je status en een boodschap in te stellen.

  • Klik op het potlood om een status boodschap toe te voegen.
  • Stel een tijdelijke status in door een statuslimiet op te geven.
  • Groen staat voor beschikbaar, geel voor in gesprek, rood voor bezig. Wanneer je op rood staat worden gesprekken doorgeschakeld naar je voicemail.
3CX-handleiding-status-instellen
3CX-handleiding-chatten

Chat met je collega’s

  • Klik op “Chat”.
  • Klik op het pictogram “Opstellen” om mensen te zoeken en toe te voegen voor een een-op-een- of groepschat.
  • Selecteer de extensie(s) en klik op “OK” om te beginnen met chatten.

Bel nummers vanaf websites dankzij de Click2Call-extensie

  • Installeer de extensie voor Chrome of Firefox.
  • Configureer de extensie en vernieuw je browser.
  • Klik op een nummer om de 3CX-dialer te starten.
3CX-handleiding-click2dial

Overal werken dankzij de 3CX apps

Download de Android of iOS apps

  • Open je welkomstmail.

  • Open de app op je apparaat en klik op “Q-code scannen”, linksboven in het menu.

  • Scan de QR-code & klaar!

3cx mobiel

Download de Windows of Mac apps

  • Open je welkomstmail.

  • Open de bijlage van de mail.

  • De app wordt automatisch geconfigureerd.

Gesprekken doorverbinden

  • Klik op “Doorverbinden” of “Aang. Doorverbinden”.

  • Vul de extensie of naam in, klik op “Doorverbinden” en verbreek de verbinding.

  • Bij aangekondigd doorverbinden kondig je het gesprek aan en klik je vervolgens op “Doorverbinden“.

Je bureautoestel gebruiken

Bellen

  • Kies het nummer via het kiespaneel en klik op bellen of druk op enter.

  • Je kunt ook een contact of extensie van je webclient of nummer van een website selecteren. Klik daarna op bellen.
  • Als je bureautoestel is geselecteerd bij de telefoonschakelaar zal de webclient het gesprek starten vanaf je bureautoestel.
3CX-handleiding-bureautoestel
3CX-handleiding-bureautoestel-doorverbinden

Een gesprek doorverbinden

  • Voor koud doorverbinden: klik op “Doorverbinden”, tik de de extensie, klik send/bellen en verbreek de verbinding.

  • Aangekondigd doorverbinden met een Yealinktoestel: klik op “Doorverbinden”, tik het nummer of selecteer de extensie, klik “Send”, kondig het gesprek aan, klik op  “Doorverbinden” en verbreek de verbinding.

Je voicemail instellen

Een voicemail begroeting instellen

  • Via je telefoon:

    1. Toets “999”– wanneer 999 een alarmnummer is, toets je “666”.
    2. Toets uw pincode in en sluit af met “#”.
    3. Kies optie “9” dan “8” en dan “0”.
    4. Druk op “#” om de opname te stoppen en op “0” om de opname op te slaan.
  • Via de webclient:

    1. Ga naar “Instellingen” > “Begroeting”.
    2. Hier kun je per status een begroeting instellen.
  • Als je bureautoestel is geselecteerd bij de telefoonschakelaar zal de webclient het gesprek starten vanaf je bureautoestel.
3CX-handleiding-voicemail

Je voicemail afspelen

Een audio of webconferentie inplannen

Een ad hoc webconferentie

  • Klik op “WebMeeting” in de webclient.
  • Geef Webmeeting toestemming voor het gebruik van de camera en microfoon.
  • Klik op “Invite People” in het rechterdeelvenster om deelnemers toe te voegen.
3CX-handleiding-conferentie-inplannen

Een audioconferentie opzetten

  • Tik of klik op “Conferentie inplannen” (bij smartphones staat dat in het menu bovenin).
  • Wil je meldingen ontvangen als deelnemers zich aanmelden? Schakel dan je meldingen in.
  • Vul “Onderwerp” en “Opmerkingen voor deelnemers” in.
  • Geef de tijd in dat je je meeting wilt starten.
  • Klik of tik op “Vergadering opzetten” (Webclient) of “Gereed” (Android & iOS) en voeg deelnemers toe.

    • Deelnemers ontvangen een uitnodigingsmail met een inbelnummer en PIN.
    • Interne deelnemers ontvangen een email met een extensie en PIN of worden gebeld.