Hoe zorg ik dat ik mijn goede voornemens nu wél ga naleven?

Het begin van elk nieuw jaar is meestal inherent aan goede voornemens. Zowel persoonlijke  als zakelijke goede voornemens naleven is lastig. In januari vliegen sportabonnementen als warme broodjes over de toonbank, terwijl het medio februari alweer een stuk rustiger is. Hetzelfde met zakelijke goede voornemens — nu écht eens gebruikmaken van social media. Lukt prima die eerste maand, maar na weinig verandering te zien ebt het gebruik van de sociale kanalen weer langzaam weg. Het ‘goede’ nieuws? Je bent niet de enige die dit overkomt!

“Ik heb het zó druk”

Mensen hebben het allemaal, altijd, druk. Het lijkt wel een trend van de afgelopen jaren. Het is dan ook het excuus voor het falen van goede voornemens naleven. E-mail checken tijdens het ontbijt, snel naar kantoor, planning loopt in de soep door allerlei zaken die ertussen komen, al telefonerend thuiskomen, mail nog een keer checken, te weinig tijd om vrienden te zien, te weinig zin om te sporten, te weinig rust om lekker te lezen, nog even Facebook checken, en na een glas wijn op naar de volgende nacht.

Herkenbaar…?

Waar onze vroege voorouders zich nog druk moesten maken over het feit of ze wel genoeg eten hadden verzameld, heeft het hedendaagse drukke leven weinig te maken met de voorziening in eerste levensbehoeften (bron). Twee klikken in de Appie app en je eten wordt nog net niet in je eigen keuken bereid.

Waarom heeft iedereen het zo druk? Bedrijfspsycholoog Tony Crabbe legt hier uit waarom. Een interessanter vraagstuk is: Hoe pak je dit aan?

Do more by doing less – focus en werk efficiënter

Jezelf opsplitsen in drieën en alles tegelijk doen om zo tijd over te houden behoort helaas niet tot de mogelijkheden. Gelukkig laat de technologie ons niet in de steek en zijn er wel degelijk oplossingen die een bijdrage leveren aan efficiënter werken.

De manier waarop we met elkaar communiceren en de technologie waarmee data wordt gemanaged heeft er in 2011 al voor gezorgd dat datacommunicatie en -management voor het eerst met behulp van eenzelfde technologie kon gebeuren, namelijk de cloud”
Peter Witsenburg, Smart Business

Goede voornemens naleven: 3 super tips

Gekeken naar de IT-trends van 2016, staat ons veel te wachten op het vlak van technologie en IT. Voor bedrijven is het daarom van cruciaal belang zich te wapenen tegen deze ontwikkelingen. Niet meegaan met deze trends verhoogt de kans op ondergang — alles draait om het meer doen in minder tijd. En hoe houd je anders tenslotte tijd over voor de goede voornemens naleven?

✔ Flexwerken: de klassieke bedrijfstelefoon wordt in 2016 bij iedereen door de cloud vervangen. Niet alleen omdat het een stuk voordeliger is, maar ‘de cloud’ biedt veel meer mogelijkheden. Naast standaard cloud telefonie (bellen over dataverbindingen zoals het Internet (VoIP)), worden er technische integraties van allerlei communicatievormen ontwikkeld (Unified Communications (UC)). Dat wil zeggen dat een vaste werkplek niet meer noodzakelijk is en slimme UC oplossingen maken werken efficiënter. Doordat alle communicatie in de cloud zit, wordt flexibel werken mogelijk — werken vanuit een andere locatie, of in het weekend wanneer het jou uitkomt. Voordelen? Uit recent onderzoek blijkt onder meer dat klachten afnemen, de gemiddelde afhandeltijd daalt en een algehele kostenreductie wordt bespaard van zo’n 14%. Need more?

Hieruit komen echter zowel vragen als behoeftes voort; Hoe kun je zien wie wat aan het doen is als niet iedereen op dezelfde plek werkt? Kun je dan wel samenwerken? En hoe wordt het dan efficiënter?

Mobile devices: om mobiel te werken, heb je een mobiel device nodig, zoals een iPad, laptop of smartphone. Met de standaard Swyxclient die je krijgt wanneer je belt via OZMO heb je eenvoudig inzicht in de beschikbaarheid van collega’s, kun je optimaal blijven samenwerken én je bent altijd en overal bereikbaar wanneer jij wilt – vanaf de plek die jij uitkiest. De client is te downloaden op alle devices.

 Flexibele communicatie-oplossingen (UC): zijn een must have. ‘Communication is key’ is de gevleugelde uitspraak waar je het als ondernemer alleen maar mee eens kan zijn. Of het nu gaat om interne of externe communicatie — aan een gezond ondernemersklimaat ligt communicatie ten grondslag. Intratel heeft een super oplossing ontwikkeld, waarbij al je communicatiekanalen worden gebundeld — van telefonie tot Twitter. Voordelen? Nooit meer telefoongesprekken ontvangen die niet voor jou bedoeld zijn, hogere efficiëntie, minder kosten, monitoren en snel reageren op klachten en berichten, optimaal samenwerken en, last but not least, het verhoogt de klanttevredenheid.

 

Dus: meer doen in minder tijd — het is mogelijk! Dan nu eindelijk tijd over om die goede voornemens na te leven…