Grootste (spraak)ergernis verholpen bij Makelaarsland

Voor velen is het vast herkenbaar: “Uhmmm… dat ehh.. ja.. uhm.. dat ligt net iets anders.” Wanneer de ‘uhm’s’ geturft kunnen worden, valt de de essentie van wat de spreker wil overbrengen volledig in het niets. Naast het feit dat het één van de meest voorkomende (spraak)ergernissen is van de mens, riskeren ‘uhm’-zeggers vaak ook dat luisteraars hun andere vaardigheden en kundigheden te laag inschatten. Als gevolg blijkt uit onderzoek dat al dat ‘ge-uhh’ een negatieve invloed heeft op onderhandelingen en verkoopgesprekken (bron).

Als je niet eens een zin van 3 woorden in één keer uit je mond kunt krijgen, wat kun je dan eigenlijk wel?

OZMO introduceert de ‘uhh-filter’ bij Makelaarsland
Makelaarsland is altijd bezig met het optimaliseren van communicatieprocessen, omdat (telefonisch) contact erg belangrijk is in de makelaarsbranche. De unieke integratie van OZMO’s cloud telefonie met het Makelaarsland’s CRM-systeem was al een groot succes, maar communicatie gaat verder. Makelaarsland legde onder meer het ‘uhh’-probleem op tafel. Hoe kunnen we zorgen dat onderhandelingen krachtiger verlopen, zodat er een betere prijs gerealiseerd kan worden voor onze klanten? Een van de oplossingen die we hierbij konden bedenken was het ontwikkelen van een ‘uhh-filter’ in telefoongesprekken.

Uhh-filter ook scheldwoorden-filter
In samenwerking met de TU/e is OZMO aan de slag gegaan met een slimme oplossing die alle ‘uhm’s’ en ‘ehh’s’ uit telefoongesprekken filtert. Je bepaalt zelf of je alleen zelf geen ‘uhm’s’ meer wilt horen, of dat ook de ontvanger geen ‘uhh’ meer hoort. De filter is geïntegreerd met OZMO’s cloud telefonie oplossing. Bovendien is de woordenfilter  die vooralsnog enkel scheldwoorden uit telefoongesprekken kan filteren  ook bijna klaar voor release.

De eerste resultaten zijn positief
Makelaarsland heeft — met een selectief aantal medewerkers — de bèta-versie getest en de eerste resultaten zijn zeer positief! Zo komt er onder meer naar voren dat klanten de telefoongesprekken als positiever beoordelen wanneer alle ‘uhh’s’ worden weggefilterd. Er wordt momenteel onderzocht in hoeverre de uitkomsten van onderhandelingen verbeterd worden door de uhh-filter.

RELEASE
Vanaf de eerste week van april is de uhh-filter beschikbaar voor Swyx- en OZMO-gebruikers. Tevens zijn we druk bezig met een applicatie voor Android en iPhone alsmede een integratie van de uhh-filter en scheldwoorden-filter met andere telefooncentrales. In Q3 2016 worden deze oplossingen verwacht.

Interesse of benieuwd naar de mogelijkheden? Neem vrijblijvend contact met ons op.