Verbeter klantrelaties, stel een survey op, ontvang en exporteer feedback, allemaal zonder de hulp van een ontwikkelaar. Update 3 van de 3CX Call Flow Designer (CFD) heeft een nieuwe functie, Survey, waarmee basisgebruikers eenvoudige enquêtes kunnen opstellen via enkele simpele (configureerbare) stappen. Bovendien heeft de nieuwe CFD ook een onderdeel genaamd CRM Lookup, waarmee het vooraf geconfigureerde CRM-systeem via de beheerconsole kan worden doorzocht.

Het opstellen van een survey was een vrij complexe taak waarvoor iemand met een technische achtergrond verschillende elementen moest configureren in de CFD. Vaak moest er ook speciale code worden geschreven. Op basis van feedback van klanten heeft 3CX een kant-en-klare Survey-functie toegevoegd waarmee basisgebruikers hun eigen survey kunnen opstellen.

Met deze functie kun je:

  • Algemene prompts kiezen, zoals inleidingen en afsluitingen
  • Vragen beheren op basis van type (Ja/Nee), bereik en antwoordregistratie
  • Antwoorden verzamelen in een CSV-bestand met de mogelijkheid extra informatie toe te voegen

Query’s uitvoeren op je voorgeconfigureerde CRM

3CX

Met de component CRM Lookup kun je query’s uitvoeren op de CRM die is geconfigureerd in je beheerconsole. Zo krijg je direct toegang tot de gegevens in je CRM-systeem, die je vervolgens kunt verwerken in je Call Flow-applicaties. Voorheen was dit niet mogelijk via de CFD en moest je de applicaties handmatig configureren via andere componenten.

Voor gebruik van CRM Lookup moet je CRM server-side geconfigureerd zijn. Hier vind je een lijst met ondersteunde server-side CRM’s. In de stapsgewijze handleiding van 3CX lees je hoe je je eigen CRM kunt integreren met de 3CX API.

Downloadlink en documentatie

Voor de nieuwste CFD heb je de 3CX v16, update 3 nodig.