We zijn enorm trots dat Swyx ons samen met Deutsche Telekom, exclusief heeft gekozen om het nieuwe platform te testen. Wij presenteren daarom: Swyx Advance.

Waar in de huidige Swyxserver elke klant een eigen serveromgeving heeft, is dat met Swyx Advance verleden tijd. Dit nieuwe platform biedt de mogelijkheid om vanaf één enkele gebruiker een rendabele omgeving op te leveren, omdat de ‘organisatielaag’ – waarin onder meer het nummerplan is gedefinieerd – niet meer is dan een administratieve scheiding.

Het nieuwe platform bestaat uit een groot aantal servers die ieder verschillende taken hebben en op hun beurt weer redundant zijn uitgevoerd. Het platform is geschikt voor aanbieders zoals OZMO, die enkele duizenden aansluitingen moet kunnen bieden in een high available omgeving. Wij beschouwen de omgeving echter als een bouwsteen van de totale oplossing die nodig is om een totaaldienst te kunnen leveren. Momenteel zijn we dan ook druk bezig om het platform te integreren in onze portal omgeving, zodat partners in staat zijn om vanuit één enkele omgeving al het administratieve beheer uit te voeren.

De nieuwe architectuur zorgt er tevens voor dat we een veel aantrekkelijker aanbod kunnen doen naar onze klanten en partners voor cloud telefonie. Zo zullen de eenmalige kosten van een omgeving en de kosten per omgeving flink gereduceerd worden.

De ‘Magic Box’

Het nieuwe platform heeft bovendien een aantal nieuwe mogelijkheden en structurele technische verbeteringen. Swyx levert bij de nieuwe oplossing een ‘magic box’ waardoor de verbinding tussen de host en het klantennetwerk gehost wordt én volledig encrypted is. Implementaties worden dus super eenvoudig. Omdat wij veel waarde hechten aan veiligheid stellen we hier hoge eisen aan. Dit doen we door alles te encrypten, waardoor je als klant een veilige ontsluiting hebt naar de dienst.

Swyx Cloud Hub — Volledig eigen beheer

Waar in de huidige omgeving de SwyxWare Administrator nodig is voor het technisch beheer van de omgeving, kan in de nieuwe omgeving alles via de portal gerealiseerd worden. Portals zullen ook volledig White label geleverd kunnen worden per partner — zo streven we ernaar dat partners volledig zelfstandig een nieuwe Swyx hosted omgeving kunnen orderen voor hun klanten. Op dat moment wordt ook daadwerkelijk een nieuwe Tenant gecreëerd en krijgen partners direct toegang tot het technisch beheer. Alle communicatie uit de portal omgeving kan gecommuniceerd worden onder naam van OZMO, maar ook volledig White label.

Door een hoogwaardige integratie tussen de OZMO portal omgeving en het nieuwe Swyx platform is de oplevering van een nieuwe klant volledig geautomatiseerd. Het bestellen van een nieuwe klantomgeving wordt een fluitje van een cent — binnen enkele seconde kan de omgeving worden aangemaakt en krijgt de partner direct toegang tot de omgeving voor het technisch beheer.

Zelf facturen maken

De omgevingen die worden opgeleverd met Swyx Advance zullen ook via de portal omgeving geadministreerd worden. Partners kunnen binnen de portal hun prijsbeleid op licenties, belvolume en andere OZMO-diensten vastleggen en zelf het factuurbeheer in de hand houden. Daarnaast is het ook mogelijk om klanten een inlogaccount te verstrekken, zodat klanten zelf facturen kunnen downloaden en inzicht krijgen tot bijvoorbeeld Call Detail Records (CDR).

Vast-Mobiel integratie V3.0 & iQueue (KCC oplossing)

Momenteel werken we aan een SIMkaart integratie op het nieuwe platform met 4G data en een scherp prijsbeleid. We kunnen hier nog niet teveel over onthullen, maar ook hierin staan we zeker niet stil!

De huidige versie van iQueue is momenteel nog niet geschikt voor het nieuwe platform. Om deze voor exclusieve dienst te leveren op het platform werken we hard aan een nieuwe versie voor het nieuwe multi-tenant platform!