OZMO test nieuw terminatie platform

Klanten kunnen in het vierde kwartaal van 2014 gebruik maken van een uiterst stabiel nieuw terminatie platform voor telefonie. Ook de vast-mobiel integratie is compleet vernieuwd. OZMO-directeur Remco Eikhout: “De nieuwe generatie telefonie is aangebroken. Over drie jaar heeft geen enkel bedrijf in Nederland nog een traditionele telefooncentrale. Altijd bereikbaar zijn krijgt een totaal nieuwe dimensie. Wij leveren deze oplossingen nu al en investeren momenteel extra in een uiterst stabiele telefonieomgeving.” 

OZMO levert vooruitstrevende communicatieoplossingen voor zakelijke gebruikers. Telefoneren was nog nooit zo gestroomlijnd. Tegen een vast laag tarief beschikken bedrijven over een uitgebreide telefooncentrale. Denk onder andere aan: bellen, gebeld worden, doorverbinden, wisselgesprekken, bellen vanaf het beeldscherm, instant messaging, gespreksopname, integratie vast-mobiel, Microsoft Outlook-integratie, bellen vanuit elke applicatie en meer. “Bovendien regelt OZMO alle randvoorwaarden, service en onderhoud”, vertelt Remco Eikhout. Goed om te weten: OZMO is de overkoepelende naam van onze diensten, producten en oplossingen. “OZMO maakt onderdeel uit van NLH-Net, een volwaardige (internationale) telecomoperator met meer dan tien jaar ervaring in innovatieve telecom.”

Partnersamenwerkingen

OZMO brengt klanten graag in contact met partners in de regio. “Waarom we onze diensten via een uitgebreid partnernetwerk leveren? Omdat onze partners onze klanten en hun omgeving kennen. De OZMO-oplossingen hebben ongekend veel functionaliteiten en deze komen het beste tot hun recht als ze optimaal benut worden.” Wil je bijvoorbeeld vooral efficiënter werken, wil je slimmer werken of zijn integraties leidend? “Onze partners doorgronden je behoeften, bieden oplossingen op maat en implementeren de OZMO-diensten binnen jouw bedrijf.”

“OZMO levert complete telefonieoplossingen”, vertelt Remco. “Denk hierbij aan het creëren van een eigen netwerk, de inrichting en implementatie van je hosted telefooncentrale, het aanleggen van (gesloten) internetlijnen, verkeersafhandeling, onderhoud, service en support. Op heel korte termijn komen hier ook nieuwe toepassingen voor mobiel telefoneren bij.”

OZMO loopt voorop

“We zijn een vooruitstrevend telecombedrijf dat innovatieve oplossingen biedt”, vervolgt Remco. “Deze oplossingen werken prima en daar zijn onze klanten tevreden over. Ambitieus als we zijn, kan het altijd beter. Er valt momenteel niet veel winst te behalen wat onze apparatuur en oplossingen betreft: we zijn volledig op de nieuwe generatie telefonie ingericht.”

Nieuw terminatie platform

Wél kan het platform waarop OZMO haar diensten aanbiedt stabieler. “Daar investeren we nu fors in. Het grootste probleem was dat we afhankelijk waren van één leverancier. Als daar een storing was, dan hadden al onze klanten een storing. Met het nieuwe terminatie platform zijn we ook aangesloten met de leveranciers KPN, Vodafone, Ziggo/UPC. Zo minimaliseren we de kans op ongeregeldheden.”

Een andere mooie ontwikkeling is de vergaande ontwikkeling van de vast-mobiel integratie. “Nu draait deze nog op een speciale applicatie en wat ons betreft was de techniek niet optimaal. Als een oproep doorgeleid werd, zagen medewerkers in hun display dat ze door de zaak gebeld werden, maar ze kregen niet het nummer in beeld. Bij de nieuwe integratie vast/mobiel zien ze dat wel. En zo zijn er nog veel meer verbeteringen. Mobiele telefoons zijn met de vernieuwingen een volwaardig verlengstuk van de telefooncentrale.”

Niet meer afhankelijk van één leverancier

Nog voor de zomer profiteren de klanten van het nieuwe platform; de nieuwe vast-mobiel-integratie is al eerder beschikbaar. “De afgelopen maanden is achter de schermen hard gewerkt aan deze optimalisaties. Zo hebben we bijvoorbeeld gekozen voor een versnelde implementatie van het nieuwe platform, omdat we vonden dat we onze klanten te vaak een mailtje moesten sturen met nieuws over een storing. Nu waren die storingen vaak al binnen enkele minuten opgelost door een omleiding, maar dat was voor ons niet genoeg. We kiezen er daarom heel bewust voor om niet meer afhankelijk te zijn van één leverancier.”

Een nieuwe generatie telefonie?

De verwachting is dat de huidige telefooncentrales over drie jaar niet meer bestaan. “Het goede nieuws: via OZMO maken onze klanten nu al gebruik van de meest geavanceerde communicatiemogelijkheden. We maken telefonie eenvoudig. OZMO garandeert een gestroomlijnde communicatie tussen medewerkers, klanten en partners. We zorgen voor een optimale integratie van alle moderne telecommunicatiefuncties.”