Over gespreksopname gaan veel vragen rond. Mag je als bedrijf telefoongesprekken opnemen en bewaren? En hoe zou je dat dan moeten doen?

Soms is het handig om een telefoongesprek op te nemen. Bijvoorbeeld als je het gesprek later nog eens rustig terug wilt luisteren of wanneer je het gebruikt voor trainingsdoeleinden.

Of je wilt het gebruiken als bewijsmateriaal. Maar ben je verplicht het te melden wanneer je een gespreksopname maakt? Mag je deze opnamen bewaren? En moet je je personeel vertellen dat hun gesprekken worden opgenomen?

Telefoongesprekken opnemen: de do’s and don’ts

Speciaal voor jou hebben we een whitepaper gemaakt waarin we dit uitleggen. Je kunt hem hieronder downloaden.

Download het whitepaper

Na het lezen van dit whitepaper weet je:

  • Wat het Wetboek van Strafrecht meldt over gespreksopnamen;

  • Wat de eisen zijn voor het bewaren van audiobestanden;

  • Of je een geheime gespreksopname mag gebruiken in de rechtbank.

Download dit whitepaper!

telefoongesprekken opnemen whitepaper