Integraties met bedrijfssoftware: werk nog efficiënter

Misschien heb je wel eens meegemaakt dat je naar je zorgverzekering, makelaar of advocaat belde en je direct de juiste persoon aan de telefoon kreeg die gelijk wist waar je voor belde. Toeval? Nee. Goed geheugen? Nee. Waarschijnlijk heeft dit kantoor gekozen voor een telefonie koppeling met hun bedrijfssoftware — het CRM (Customer Relationship Management) Systeem. Integraties met bedrijfssoftware zorgen ervoor dat je nog efficiënter en klantvriendelijker te werk kan gaan. 

De technologie heeft grote sprongen gemaakt in de afgelopen jaren. Waar een smartphone en tablet 10 jaar geleden nog niet bekend waren, worden er nu dagelijks applicaties ontwikkeld. De één nog slimmer dan de ander. Ook is dit het bedrijfsleven ten goede gekomen: een toepassing voor relatiebeheer, software voor de administratie, een systeem voor de sales, tools voor intern samenwerken, etc. Bedrijfssoftware en -toepassingen zijn er in overvloed.

Integraties met bedrijfssoftware

Vaak worden deze software oplossingen ook via de cloud benaderd (lees hier meer over werken en bellen in de cloud). Dankzij de cloud en slimme API’s (en de slimme techneuten die weten wat ze hiermee moeten doen) is het dan ook mogelijk om bedrijfssoftware te koppelen – ook met telefonie. De meest voorkomende koppeling (of eigenlijk: integratie) is de koppeling tussen (cloud) telefonie en CRM software. Het CRM-systeem is een toepassing waarin je alle klantgegevens kunt vinden — het volgt de geschiedenis van het contact met de (potentiële en bestaande) klant. Denk aan – naast de standaard klantgegevens – openstaande offertes, verkochte producten / diensten, eerder gemaakte afspraken, incasso’s, e-mails en telefoontjes uit het verleden, etc. Er kan dus wel gesteld worden dat het CRM-systeem heilig is voor elk bedrijf.

Geavanceerde integraties

OZMO levert vergaande integraties met bedrijfssoftware. Waar veel cloud telefonie oplossingen het woord ‘integratie’  al in de mond nemen als ze vanuit de bedrijfssoftware een telefoonnummer automatisch kunnen bellen, gaat OZMO een aantal stappen verder. Wat dacht je van het direct oppoppen van de klantkaart (op basis van nummerherkenning uit het CRM) met alle relevante klantgegevens? Of een geïntegreerd telefoonboek?

Omdat bedrijfssoftware koppelen met OZMO cloud telefonie één van onze speerpunten is, hebben we al heel wat koppelingen mogen ontwikkelen. Veelvoorkomende bedrijfssoftware is bijvoorbeeld BaseNet, Realworks, FasterForward, Pluriform, Accountview, AFAS, Exact Synergy, etc. Maar ook levert OZMO maatwerk: Maak je gebruik van bedrijfssoftware waar we nog geen integratie mee hebben? Geen probleem. Wij ontwikkelen het. Zelfs met eigen ontwikkelde software — zo hebben we bijvoorbeeld voor Makelaarsland een unieke koppeling ontwikkeld!

“De integratie op maat met ons CRM-systeem zorgt ervoor dat alle benodigde informatie meteen in beeld komt en voorkomt dat klanten zichzelf meerdere keren moeten introduceren in de relatief korte periode waarin wij intensief contact met hen hebben. De klantherkenning maakt ieder gesprek vanaf de eerste seconde persoonlijk”
– Jeroen Stoop, directeur Makelaarsland

Interessant, zo’n koppeling. What’s in it for me?

Door telefonie te integreren met bedrijfssoftware werk je niet alleen efficiënter, maar verhoog je ook eenvoudig de klanttevredenheid. Je kunt namelijk bellen vanuit je CRM systeem, maar je krijgt ook direct alle klantgegevens in beeld bij een inkomende oproep — dat is tijd besparen. Daarnaast wordt meteen duidelijk wie er belt en heb je alle relevante klantgegevens in beeld bij een inkomend gesprek, zoals de belhistorie, klantenkaart of laatst geplaatste orders. Nooit meer “Sorry, met wie spreek ik?”, maar meteen “Goedemiddag meneer Jansen, waarmee kan ik u helpen?”

De voordelen in het kort:

  • Medewerkers kunnen vanuit de bedrijfssoftware bellen naar de gewenste klant met één klik. Geen handmatige telefoonnummers meer invoeren dus!;
  • Gesprekken kunnen meegenomen worden in rapportages, waardoor de productiviteit van medewerkers / call agents inzichtelijk wordt;
  • Inkomende gesprekken worden herkend op basis van het telefoonnummer. Zo kun je niet alleen gepersonaliseerd de telefoon opnemen, maar wordt ook meteen de klantkaart geopend met relevante klantgegevens;
  • Verhoogt de productiviteit en efficiëntie. Bovendien komt het de kwaliteit van de dienstverlening ten goede – en dat is net dat extra stukje service waar klanten blij van worden!

Ik wil meer weten…
Wij vertellen je graag meer over de mogelijkheden, functionaliteiten en voordelen van integraties met bedrijfssoftware. Vul het contactformulier in en plan een vrijblijvende demo: