Ben jij wél goed bereikbaar?

Facts! Uit onderzoek van Quality Support is gebleken dat de telefonische bereikbaarheid bij MKB in 2017 slechter was dan het jaar daarvoor. Bij dit onderzoek zijn er ruim 15.000 mystery calls gepleegd om zodoende de telefonische bereikbaarheid te meten. Hieruit kon geconcludeerd worden dat 60 procent van MKB regelmatig slecht bereikbaar zijn. Maar wat betekent dat? Slechte telefonische bereikbaarheid kan tenslotte schade aan het imago van je organisatie veroorzaken.

De feiten

Een mogelijke oorzaak van de verslechterde telefonische bereikbaarheid is de economische groei waar veel bedrijven zich nu in bevinden. Het wordt drukker, maar zijn we dan vanzelfsprekend ook slechter bereikbaar? Ook kun je zien dat de manier van communiceren tussen bedrijven en klanten verschuift. Dit verschuift bijvoorbeeld naar e-mails en social media, maar telefonie blijft een onmisbare schakel in het communicatieproces.

Veel organisaties hebben hun telefonische bereikbaarheid niet op orde,” aldus Quality Support

Tijdens het onderzoek kwam naar voren dat in 1 op de 12 gevallen de telefoon niet werd opgenomen. In dit geval moesten de onderzoekers opnieuw bellen. Dit terwijl de frontoffice wel goed bereikbaar was. Echter, als er vervolgens werd doorverbonden dan kwamen de onderzoekers in 1 op de 6 gevallen weer terug bij de telefoniste. In 1 op de 4 gevallen belandde ze zelfs in een voicemail, waarvan er slechts maar een percentage van 64 procent werd teruggebeld.

Verder is de technische bereikbaarheid ook niet noemenswaardig. In 2016 waren bedrijven gemiddeld nog 98 procent van de tijd bereikbaar, in 2017 is dit verder afgenomen met 6% naar 92 procent. Veel bedrijven waren in 2017 dus slechter bereikbaar dan dat zij in 2016 waren. Waar het 2016 nog 17 seconden duurde voor een telefoniste om op te nemen, duurde het in 2017 welgeteld 20 seconden(!).

“Wat telefonie betreft zijn we dus in Nederland ver verwijderd van een 9+ klantbeleving.
Veel organisaties hebben hun telefonische bereikbaarheid niet op orde,” aldus Quality Support.

OZMO helpt je bij telefonische bereikbaarheid

De eerste stappen in het beter telefonisch bereikbaar zijn begint bij efficiënter werken. Bij OZMO werken wij onder andere met Swyx. Dit programma laat je precies zien wie er telefonisch beschikbaar zijn. Dus nooit meer onduidelijkheid of een lange doorverbindtijd die in veel gevallen vervolgens uitkomt in de voicemail.

Een ander belangrijk onderdeel is je bereikbaarheid. Wij zorgen ervoor dat je áltijd bereikbaar bent. Zelfs wanneer je internetverbinding storing heeft, zorgen wij ervoor dat de binnenkomende gesprekken automatisch worden doorgeschakeld naar één van je gekoppelde mobiele telefoons.

Zien wie er belt

OZMO’s software developers hebben zojuist Unilinxx gelanceerd. Fantastische software die gemakkelijk geïntegreerd kan worden aan de door jullie gebruikte CRM pakket en telefonieoplossing, waardoor het in één oogopslag zichtbaar is wie er belt. Tevens komt met een pop-up de klantkaart in beeld, zo weet je precies wat de laatste status is bij je klant.

Om de efficiëntie nog verder te verhogen heeft OZMO iQueue – een visuele wachtrij – ontwikkeld. Hiermee kun je direct zien hoeveel inkomende gesprekken er in de wacht staan, waarvoor zij in de wacht staan en hoelang zij al in de wacht staan.

DAG ISDN, HALLO OZMO

De telefonische bereikbaarheid van uw MKB bedrijf verbeteren? OZMO zorgt dat je optimaal bereikbaar bent, ook tijdens piekmomenten. Ontvang je graag vrijblijvend advies die volledig is afgestemd op jouw persoonlijke situatie? Neem dan contact met ons op.

Laat je contactgegevens achter en ontvang vrijblijvend advies
- volledig afgestemd op jouw persoonlijke situatie