Het DeLaMar Theater in Amsterdam opende voor het eerst op 28 november 2010. Het theater is gebouwd op een historische locatie waar Amsterdammers al sinds 1840 komen om elkaar te ontmoeten. Een aantal jaar later werd er toen precies op die locatie een theater gebouwd dat het Nieuwe DeLaMar Theater werd genoemd. Dit theater bestond al meer dan 50 jaar toen het, redelijk recent, volledig gerenoveerd werd door het Joop van den Ende Foundation. Ook in dit theater maken ze gebruik van telefonie en hebben ze ervoor gekozen om de samenwerking aan te gaan met Swyx. VBVB – ICT specialist en partner van OZMO/Destiny en Swyx – heeft het systeem geïnstalleerd bij het theater.

Voor dat het gebouw weer open ging in november 2010 is Rob Galdermans, facilitair manager van het DeLaMar theater, zich gaan verdiepen in een nieuw telefonieplatform voor het theater. In totaal hebben ze vier systemen bekeken: twee analoge systemen en twee gebaseerd op Voice over IP (VoIP). De keuze viel uiteindelijk op VoIP, omdat deze technologie bevat die beter geschikt is voor de toekomst en meer flexibiliteit biedt. Van de overgebleven twee VoIP-systemen heeft het theater gekozen voor Swyx. Dit platform sloot het beste aan bij de voorwaarden van het theater. Het systeem heeft de mogelijkheid om telefoontjes flexibel te routen en binnenkomende meldingen zijn te lezen op de DECT toestellen. Wat daarnaast een mooie bijkomstigheid is dat ze konden profiteren van de expertise van VBVB, die ook nog eens de nieuwe ICT-systemen geïnstalleerd hebben voor het theater.

Flexibiliteit

Onze partner VBVB heeft Swyx geïnstalleerd, wat veel flexibiliteit biedt. Swyx is gebaseerd op een VoIP-systeem, dat werkt op Microsoft Windows. Aangezien het DeLaMar Theater net nieuw was, lagen de meeste processen nog niet helemaal vast. Dit betekende dat keuzes herzien moesten kunnen worden, zoals hoe een telefoontje precies geleid zou worden naar voicemail of naar de receptie. Galdermans gaf aan dat hij het een groot voordeel vond dat VoIP snel aangepast kan worden door bijvoorbeeld telefoontjes naar een andere werknemer te verbinden. Dit soort veranderingen zijn makkelijk aan te brengen door simpelweg een set toe te voegen en die toe te wijzen aan een gebruiker. Verder is het eenvoudig om de sets onder te verdelen in bijvoorbeeld alleen interne of juist alleen externe telefoontjes. Het theater heeft connecties met een externe ticket verkoop, die kan bijspringen wanneer de rijen te lang worden. Hiervoor is de interne telefonie erg handig.

Onderhoud

Het DeLaMar Theater heeft VBVB aangenomen om hun systemen te onderhouden. Iedere maand komt er een Swyx-specialist van VBVB langs om onderhoudswerkzaamheden uit te voeren. VBVB kan zelfs op afstand bij het systeem en inspringen wanneer het nodig is. Wat Geldermans graag benadrukt zijn de extra opties die VoIP biedt ten opzichte van traditionele telefonie. Daarom is het wel belangrijk dat je van te voren weet welke functies er nodig zijn en dat de systemen een goed aanpassingsvermogen hebben. Al met al lijkt VoIP van Swyx  en VBVB een goede keuze geweest voor het DeLaMar Theater in Amsterdam!

Zelf partner worden?

Veel bedrijven hebben een vaste ICT leverancier, voor onder andere hun netwerkbeheer, onderhoud en netwerk implementatie, private cloud computing, ICT projectbegeleiding, infrastructuur en beveiliging. Voor deze bedrijven is het fijner wanneer ze ook hun (cloud) telefonie zaken kunnen regelen bij hun betrouwbare leverancier. Daarom werkt OZMO graag met jou, als partner om samen jullie diensten uit te breiden met de cloud telefonie van OZMO.

Al onze partners zijn goed getraind – met zowel een verkoop- als implementatietraining. Hierdoor kunnen zij zowel een zorgvuldig advies uitbrengen als OZMO’s diensten naadloos implementeren. Daarnaast levert het jou als partner ook nog wat mooie voordelen op, zoals gratis trainingen, een breed dienstenportfolio en toegang tot ons partner- en klantportaal. Wil je meer weten of een kopje koffie komen drinken? Bel dan naar +31 413 741 741. We zijn tenslotte goed met telefonie.