Het afgelopen jaar hebben we weer een aantal grote cases uitgerold waar we erg trots op zijn. Een daarvan was het project MEE & de Wering, dat we uitvoerden met onze partner ISSYS ICT. MEE & De Wering wilde van vier telefooncentrales naar één centraal nummer én daarop overal bereikbaar zijn.

MEE & de Wering helpt mensen die (tijdelijke) ondersteuning nodig hebben om zelfredzaam te zijn, deel te kunnen nemen aan de samenleving, grip op hun leven (terug) te krijgen en hun wensen en ambities te realiseren. MEE & de Wering doet dit door haar cliënten te helpen bij vragen rondom opvoeding, onderwijs, financiën, regelgeving, wonen, werken en vrije tijd.

Eén telefonieplatform voor meer efficiëntie

VaMO

Vanaf 1 januari 2016 zijn MEE Noordwest-Holland, Stichting de Wering en Samis één organisatie geworden, genaamd MEE & de Wering. Ze hadden vier hoofdlocaties met ieder een eigen telefooncentrale. Dat was niet praktisch en bovendien duur. MEE & de Wering had behoefte aan één telefonieplatform waarmee zij meer efficiëntie binnen de organisatie kunnen behalen. Daarnaast wilden ze inzicht in de bereikbaarheid van collega’s met alleen een mobiele telefoon.

MEE & de Wering heeft gekozen voor de hosted telefonieoplossing Swyx van OZMO, inclusief Vast-Mobiel integratie (VaMo), waarbij zij de beschikking krijgen over een eigen beveiligde Private Cloudomgeving. Medewerkers van MEE & de Wering kunnen nu intern naar iedereen bellen en doorverbinden, ongeacht waar een collega zich bevindt. Daarnaast kunnen de receptionistes middels de VaMo integratie de beschikbaarheid van collega’s met alleen een mobiele telefoon inzien. Deze vorm van telefonie is bovendien ook toekomstbestendig: mocht MEE & de Wering in de nabije toekomst het aantal gebruikers willen vergroten of verkleinen, dan kan dit eenvoudig aangepast worden.

Vergroting bereikbaarheid voor MEE & de Wering

MEE & de Wering maakt nu gebruik van één telefonie oplossing waar alle hoofdlocaties en vestigingen op zijn aangesloten, inclusief alle collega’s met alleen een mobiele telefoon. In de SwyxIt!-client kan MEE & de Wering precies zien wie (mobiel) in gesprek is en wie niet. Dit verhoogt de bereikbaarheid van MEE & de Wering aanzienlijk. Waar voorheen elke gebruiker een apart vast- en mobiel toestel had, heeft het grootste gedeelte van de 260 medewerkers middels de VaMo integratie nu alleen een mobiel toestel. Daarnaast bespaart MEE & de Wering maandelijks op de telefoniekosten.

Dankzij de VaMo integratie met de SwyxIt!-client en de mogelijkheid tot integratie van het CRM-systeem kunnen gebruikers met één klik bellen vanuit het CRM-systeem naar de gewenste klant, zonder handmatig telefoonnummers in te voeren. Gesprekken kunnen worden meegenomen in rapportages en inkomende gesprekken worden direct herkend op basis van telefoonnummer. Dankzij de VaMo integratie staan mobiele gebruikers, wanneer zij in gesprek zijn, standaard op bezet. Daardoor is onnodig doorverbinden voor MEE & de Wering voorgoed verleden tijd.