FAQ2019-04-03T13:00:24+02:00

FAQ (veelgestelde vragen)

De OZMO-supportdesk is de hele dag druk met het beantwoorden van talloze vragen en het oplossen van problemen. Voor veel problemen bestaat gelukkig een gemakkelijke oplossing. Op deze pagina vind je het antwoord op de meest voorkomende vragen en problemen. Staat je vraag er niet tussen? Aarzel dan niet om contact met ons op te nemen. Ons supportteam staat altijd voor je klaar!

Ik wil graag labels op mijn toestel (OpenScape Desk Phone CP400/SwyxPhone L64)2019-08-15T15:13:31+02:00

Dat is mogelijk! Hieronder vind je het bestand waar je de labels kunt vinden:

osdpcp400.doc (69 downloads)

 

In de afbeelding hieronder zie je de instructies over het personaliseren en aanbrengen van de labels:

 

 

 

Ik wil graag labels op mijn toestel (OpenScape Desk Phone CP200/SwyxPhone L62)2019-08-15T15:14:52+02:00

Dat is mogelijk! Hieronder vind je het bestand waar je de labels kunt vinden:

osdpcp200.doc (34 downloads)

 

In de afbeelding hieronder zie je de instructies over het personaliseren en aanbrengen van de labels:

Ik krijg een foutmelding: no resources allowed (SwyxDECT 500)2019-08-14T14:51:34+02:00

Dit is op te lossen door op het basisstation (of de basisstations) de G722 codec te verwijderen.
Hierdoor komen er meer gesprekskanalen beschikbaar. (het zijn dan acht gesprekskanalen i.p.v. vier)
Hierna rinkelen maximaal van acht handsets i.p.v. vier.

De instelling is te vinden onder het kopje Servers. Hier vindt je een vakje bij codec prioriteit. Hierin horen alleen G711A en G711U te staan

Hoe kan ik bellen naar +31-nummers?2019-08-14T13:49:02+02:00

3CX verwacht standaard dat een nummer 31413741741 of 0413741741 formaat heeft.

Wanneer je met je app wilt bellen naar nummers die +31413741741 formaat hebben, lukt dit niet

Klik onder de settings het kopje e164 processing uit.

Hoe zet ik op mijn 3CX app de pushnotificaties uit?2019-08-14T13:39:45+02:00

Sinds de nieuwe versie 15.5.345.642 kan je de pushnotificaties bij het gebruik van Android niet meer uitzetten. Dit gaat volgens 3CX in een nieuwe versie wel weer terugkomen.

Om dit te omzeilen kan het volgende eraan gedaan worden:
– Druk een seconde op jouw naam linksboven
– Hier krijg je nu een schermpje te zien
– Druk vervolgens weer een seconde op jouw naam en druk dan op deactiveren

De app zal nu niets meer doen. Om de app weer te laten werken doe je de bovenstaande stappen opnieuw, maar deze keer druk je op activeren.

Hoe krijg je een 3CX Webclient in een Windows-venster?2019-08-14T13:30:30+02:00

Maak op je bureaublad een sneltoets aan en kies als doel:
“C:\Program Files (x86)\Google\Chrome\Application\chrome.exe” –app=https://pbx000000.fluxcloud.eu:5001/webclient

Hier verander je de 000000 in de link naar het juiste PBX-nummer wat er hoort.

Instellen poortconfiguratie RemoteConnector SwyxIt! bij Android/iOS/MacOS2019-08-14T11:47:54+02:00

Het instellen van de mobiele SwyxIt!-app gaat gepaard met een servernaam en poortnummer. Bijvoorbeeld: public.ozmo.nl:8152 of connect.ozmo.nl:10152.

Een ‘sterk’ wachtwoord is verplicht om in te loggen! De gebruiker moet in zijn/haar Swyx-account een certificaat te hebben voor een RemoteConnector!

Om de servernaam en poortnummer te achterhalen is er de volgende regel:
Bekijk het 3e en 4e segment van het interne IP.

.248.152 -> public.ozmo.nl:8152
.249.152 -> public.ozmo.nl:9152

.250.152 -> connect.ozmo.nl:10152
.250.5 -> connect.ozmo.nl:10005

.251.5 -> connect.ozmo.nl:17005

Voor OZMO express gebruikers:
express.ozmo.nl

Handleiding_-aanmelden_OZMO-Express-toepassing.pdf (79 downloads)
Ik kan een gebruiker niet verwijderen2019-08-14T11:31:44+02:00

Als je een gebruiker wilt verwijderen, kan het zijn dat je de error: “unable to delete user ‘naam’ deleted row information cannot be accessed through the row” krijgt.

Dit kan worden opgelost door het interne- en publieke nummer te verwijderen. Hier krijg je ook een error van, maar hierbij druk je gewoon op OK. Druk op F5 om te refreshen.

Nu kan de gebruiker wel verwijderd worden.

Ik kan niet bellen naar het 018* nummer2019-08-14T11:08:48+02:00

Hiervoor moet je het bestand NumberFormatProfiles.config openen in een notepad. Dit bestand kan je vinden in c:\program files(x86)\SwyxWare\

Hier moet je de volgende regel verwijderen:
<sp:ReplacementItem CountryCodeRestriction=”31″ Prefix=”[type=unknown]+31[ac]18*” ReplacementString=”18*” />

Na deze toepassing moet je de SwyxServer-services opnieuw opstarten, als het goed is is het nu mogelijk om het 018* nummer te bellen!

Ik wil een groepsgesprek starten, maar het gesprek wordt niet aangeboden bij een groepslid2019-08-14T10:57:11+02:00

Een groepsgesprek wordt niet aangeboden aan een groepslid, zelfs wanneer de nieuwe SwyxMobile app voor Android actief is (1.2.0).
Wanneer de SwyxIt!-client in combinatie met en CTI koppeling actief is en de SwyxMobile app voor Android (1.2.0) ook, dan wordt een groepsgesprek niet aangeboden.

Hierbij zal het toestel een halve keer rinkelen en de app zelfs niet.

De mobiele app uitschakelen kan ervoor zorgen dat het groepsgesprek wel weer voor iedereen werkt.
Het updaten van de SwyxWare naar versie 10.40.2540 zal het probleem verhelpen.

Ik wil mijn statusweergave in Outlook activeren2019-08-14T10:40:47+02:00

Er is maar één manier om de statusweergave zichtbaar te maken binnen Outlook.

Dat gaat als volgt:

  1. Open de gebruiker binnen SwyxWare Administration.
  2. Onder het (eerste) tabblad Administration vul je bij het kopje: “e-mail adress” het e-mailadres in van de desbetreffende gebruiker.

Herstart de SwyxIt! applicatie na deze aanpassing, daarna zou de statusweergave geactiveerd moeten zijn!

Instellen poortconfiguratie RemoteConnector SwyxIt! bij Windows2019-08-14T10:31:10+02:00

Het instellen van de mobiele SwyxIt!-app gaat gepaard met een servernaam en poortnummer. Bijvoorbeeld: public.ozmo.nl:8152 of connect.ozmo.nl:10152.

Een ‘sterk’ wachtwoord is verplicht om in te loggen! De gebruiker moet in zijn/haar Swyx-account een certificaat te hebben voor een RemoteConnector!

Om de servernaam en poortnummer te achterhalen is er de volgende regel:
Bekijk het 3e en 4e segment van het interne IP.

.248.152 -> public.ozmo.nl:18152
.249.152 -> public.ozmo.nl:19152

.250.152 -> connect.ozmo.nl:11152
.250.5 -> connect.ozmo.nl:11005
.251.152 -> connect.ozmo.nl:18152
.251.5 -> connect.ozmo.nl:18005

 

Voor OZMO express gebruikers:
express.ozmo.nl

Handleiding_-aanmelden_OZMO-Express-toepassing.pdf (79 downloads)

 

Het RemoteConnector-certificaat dient op de PC geïmporteerd te worden. Belangrijk hierbij is dat het hokje: Deze sleutel als exporteerbaar aanmerken aangevinkt is. Bekijk het screenshot hieronder:

Ik krijg een foutmelding; incompatible destination2019-08-14T10:09:42+02:00

Bij interne gesprekken kan het zijn dat je in SwyxIt! de foutmelding: Incompatible destination krijgt.

Hiervoor zijn geen overeenkomstige codecs beschikbaar.

Je kunt hier het beste de lokale SwyxIt!- en codecinstellingen controleren. Dit kan eventueel met het programma Wireshark.

Ik krijg een foutmelding; verkeerd adres, kan server niet vinden2019-08-14T09:47:52+02:00

SwyxIt! Is geïnstalleerd op een Citrix-omgeving of een Terminal server-omgeeving (load balanced cluster)

Als je dus de foutmelding: “verkeerd adres, kan server niet vinden” krijgt, moet je de volgende registry key toevoegen:

HKLM\Software\Swyx\Client Line Manager\CurrentVersion\Options\OwnIpAddress
String, decimal notation

Nadat je deze registry key hebt toegevoegd, start je SwyxIt! Opnieuw op.

Vul onder het kopje OwnIPAdress het IP-adres in van de desbetreffende server. De Swyx-Server zal vervolgens het verkeer naar het IP-adres sturen wat nu vermeld is in het kopje OwnIPAdress.

Wanneer deze registry key niet actief is zal de Swyx-Server het verkeer naar het virtuele (cluster) IP sturen en zal dit verkeer vervolgens verloren gaan.

Ik heb problemen met mijn headset (Jabra Pro 900-serie)2019-05-24T13:43:24+02:00

Haal hem eerst van de stroom af en doe hem er terug op het standaard.

Is het probleem nog niet verholpen? Probeer het eens in een ander USB-poortje te steken indien van toepassing.

Mocht het nog niet werken, zet de headset op het houdertje, en druk op de zwarte knop op de headset (waar je normaal gesproken mee opneemt) gedurende 12 seconden. Laat daarna los.

Indien er dan nog steeds problemen zijn met de headset, kan je bellen met OZMO.

Je kunt CTI+ doorverbinden2019-03-28T09:07:58+02:00

Wist je dat je CTI+ kunt doorverbinden?

Zet de beller eerst in de wacht met *7.

Typ daarna het intern nummer in, wacht tot de telefoon overgaat en wacht tot degene waarmee je doorverbindt heeft aangenomen.

Druk nu op *9. Het gesprek zal worden doorgezet.

SwyxIt! quickstart2019-03-28T09:06:21+02:00

Wist je dat je in SwyxIt! een quickstart kan vinden met een korte uitleg over de meest gebruikte functies van SwyxIt!?

Deze is te vinden in SwyxIt! onder: Help en vervolgens klik je op de optie Quickstart weergeven.

Je kunt ook snel een nummer bellen vanuit een website of een ander programma2019-03-28T09:05:24+02:00

Wist je dat je snel een telefoonnummer kan bellen, vanuit een ander programma of website?

Selecteer een telefoonnummer en druk op F11 om het geselecteerde nummer direct te bellen met SwyxIt!

Bij gebruik Swyx desktop (Mac OS) gebruik je de toetsen Shift+CMD+X

Je kunt je sneltoetsen verplaatsen in SwyxIt!2019-03-28T09:03:35+02:00

Wist je dat je in SwyxIt! gemakkelijk jouw sneltoetsen kunt orderen, zonder te slepen?

Je kunt met je sneltoetsen slepen om te verplaatsen.
Bij Alt + slepen kan je twee sneltoetsen van plaats laten wisselen.
Bij Ctrl + slepen kan je een sneltoets kopiëren naar een nieuwe positie.

Hoe kan ik mijn openingstijden aanpassen?2019-03-28T08:53:06+02:00

Dit kan in myOZMO. Als eerste druk je op openingstijden, hier kom je op een pagina met al je openingstijden. Op het linkervlak staan de normale openingstijden, deze balkjes kan je verschuiven als je de tijden wil veranderen. Rechts heb je de afwijkende openingstijden, die kan je invullen wanneer de openingstijden afwijken van de normale tijden. Meestal zijn er afwijkende openingstijden op een feestdag.

openingstijden

Waar kan ik een adreswijziging doorvoeren?2019-03-28T08:52:19+02:00

Dit kan in myOZMO. Hier druk je op het kopje mijn bedrijfsgegevens, daarna op wijzig. Hier kan je je gegevens veranderen, dus ook een adreswijziging.

adreswijziging

Hoe kunnen klanten nieuwe gebruikers aanmaken voor myOZMO?2019-03-28T08:51:05+02:00

Dat doe je als volgt: Als eerste ga je naar het kopje mijn bedrijfsgegevens, daar zie je het kopje Personen, daar moet je op + nieuw drukken.

gebruikers aanmelden

Hier kan je de gegevens van de nieuwe gebruiker invullen. Essentieel is hierbij om de onderste switch login in myOZMO aan te zetten.

gebruikers aanmelden

Waar kan ik mijn facturen terugvinden?2019-03-28T08:49:40+02:00

Dit kan in myOZMO. Hier druk je op mijn facturen. Als je onder factuurnummer op het pdf-icoontje drukt, dan opent het desbetreffende factuur. Onder belhistorie kan je drukken op het excel-icoontje om je belhistorie te downloaden. Let op, je moet wel de financiële rechten hebben om deze facturen te bekijken, dit kan de Admin van je bedrijf voor jou instellen.
Factuur zien

Wat zijn de commando’s voor het doorschakelen op een DECT-toestel wanneer deze in CTI+ staat met SwyxIt! ?2019-03-28T08:56:39+02:00

Voor doorverbinden met ruggespraak, gebruik: *7 NNN *9
Voor terugnemen van het gesprek, gebruik: *7 NNN *7
Voor doorverbinden zonder ruggespraak, gebruik: *9NNN#

Mijn Swyx-toestel blijft opnieuw opstarten2019-03-28T08:46:40+02:00

Tijdens een software-update is de stroom van het toestel af geweest. Het toestel moet worden opgestuurd naar OZMO om de software te herstellen.

De kosten van het herstellen van het toestel bedraagt €25,-

Mijn SwyxPhone L640 geeft geen beltoon aan2019-03-28T08:45:44+02:00

SwyxPhone L640 laat in het display een belsymbool zien waar een streep doorheen staat. De beltonen van het toestel zijn op dat moment uitgeschakeld. Door de “*” toets voor langere tijd in te drukken, kun je de beltonen weer activeren.

Mijn SwyxMobile-applicatie logt niet in (Android, IOS)2019-03-28T09:01:39+02:00

Schakel de WIFI uit en probeer in te loggen via een andere internetverbinding (denk aan 4G etc.).

Logt de applicatie nog steeds niet in? Neem dan contact op met onze supportafdeling.

Ik kan niet inloggen in de SwyxIt!-client; hij geeft een incompatible server version aan2019-03-28T09:00:50+02:00

Controleer de tijd op de pc, deze mag niet meer dan 3 minuten afwijken van de tijd op de Swyxserver.

Klopt de tijd op je pc, maar kun je nog steeds niet inloggen? Controleer dan je SwyxIt!-versie. Deze mag niet nieuwer zijn dan de OZMO cloud-omgeving.

Ik kan geen gesprek opzetten of gebeld worden bij het gebruik van een vast toestel2019-03-28T08:59:55+02:00

Zorg ervoor dat de telefonie-applicatie (SwyxIt!) is opgestart en dat jouw toestel is ingelogd op je eigen naam. Als dat het geval is, ga dan in SwyxIt! naar: Instellingen – CTI – CTI gebruiken – start koppelen.

Mijn microfoon doet het opeens niet meer2019-03-28T08:57:32+02:00

De microfoon in je Swyx-applicatie werkt niet meer. Bij de geluidsinstellingen staat de microfoon op muted/gedempt.

Ga naar Windows-instellingen en druk op het kopje Privacy:

 

Hierna klik je op microfoon:

 

Klik nu op wijzigen:

Zet de schakelaar op aan:

En je bent klaar!

Het is slim om de computer opnieuw op te starten, dan zal je via Swyx de microfoon gewoon weer kunnen gebruiken en ben je weer hoorbaar voor anderen!